vrijdag 6 juni 2014

Plannen tot nu toe..

Met nog vier weken op te gaan is het tijd om onze plannen voor komende zomer eens te publiceren. Afgelopen najaar begonnen we naar vliegtickets voor de zomervakantie uit te kijken. Zo'n 330 dagen voor ons geplande vertrek begon Harm de ticketprijzen in de gaten te houden.
We hielden diverse mogelijkheden in optie omdat we nog geen keuze konden maken tussen het westen, oosten of zuiden van de USA. Aanvankelijk vielen de ticket prijzen behoorlijk tegen,
Nadat een aantal weken verstreken waren kwamen er tickets van Virgin Atlantic op de markt die wel erg mooi geprijsd waren. Vanaf Dusseldorf naar Las Vegas via Londen met een klein addertje onder het gras; een transfer van het ene vliegveld naar het andere vliegveld bij Londen op zowel de heen als terugreis. Een uitdaging die wij absoluut niet zagen zitten.
Echter met Miami als eindbestemming was het wel mogelijk om op dezelfde luchthaven over te stappen. Na een paar dagen wikken en wegen hebben we toch voor deze optie gekozen.
Zo mooie prijs hadden we nog nooit voor een ticket in de zomer betaald, dan maar een andere keer naar elders…..

Maar op de een of andere manier kwamen we er maar niet toe verder iets te regelen voor de zomer. Geen villa of hotel, geen auto, wel plannen, maar niets concreets ondernomen, we hadden absoluut geen haast. In december kwam er onverwachts een reisje van Harm en mij samen naar Florida tussendoor, zie de voorgaande berichten op dit blog, wat het regelen voor de zomer ook weer enigszins vertraagde.

Ondertussen bleven we toch over New York nadenken, kochten boekjes, lazen reisverslagen…. Onze dochter gaf heeeeel regelmatig een hint, hoe graag zij naar New York wilde...… Daarom hebben we een paar weken geleden besloten toch ook naar New York te gaan! Omdat we nog helemaal niets geregeld hadden in Florida, was deze citytrip wel in te passen.
Dit had toch wat meer voeten in de aarde dan wij aanvankelijk dachten. Het idee was om na een paar dagen Miami door te vliegen naar NYC, maar de hotelprijzen in Miami Beach vielen ons vies tegen, 2 a3 maal de prijs die we in het verleden betaalde, het weekend na de 4th of July is kennelijk  ultra hoog seizoen.  We hadden al wel gezien dat de villa in Tuscan Ridge waar we afgelopen zomer en drie jaar geleden zaten nog vijf dagen vrij was tussen twee lange geboekte periodes in.  Eigenlijk precies passend in onze plannen, eerst wat relaxen voordat we druk gaan doen. Afgelopen jaren hebben we een leuk email contact met de Schotse eigenaar gehad, dus een mailtje was snel gestuurd. Voor een heel mooie prijs mochten we de dagen opvullen! Zij blij dat ze nog wat extra verdienen, wij blij dat we deze fijne villa voor een zacht prijsje mogen huren.

De city trip naar NYC gebruiken we dan tevens om een deel van Florida te overbruggen, we vertrekken vanaf Orlando  komen vier dagen later terug op het vliegveld van Ft Myers. Vanaf Ft Myers gaan we naar een villa in Cape Coral, die we voor acht dagen hebben gehuurd. De nog resterende zes dagen gaan we waarschijnlijk over de Keys en Miami verdelen, waarna we op 28 juli van MIA weer richting huis moeten vertrekken.

Hieronder een lijstje van wat we tot nu toe hebben geregeld:

4 juli vertrek vanaf Dusseldorf naar Miami, waar op het vliegveld een auto ophalen.

We overnachten dan 1 nachtje in het Holiday Inn Express te Pembroke Pines.

5 juli rijden we naar Orlando, waar we vijf dagen in een villa verblijven op Tuscan Ridge in Davenpoort, waar we al tweemaal eerder zijn geweest en nu een extended pooldeck heeft.

10 juli vliegen we's morgens heel vroeg vanaf Orlando naar NYC, we landen rond 9 uur 's morgens en hopen dan rond 11 uur onze koffers in het hotel af te kunnen geven . We overnachten vier nachten in het Hyatt on the Hudson te Jersey City.

14 juli aan het eind van de dag vliegen we vanaf NYC naar Ft Myers. Daar halen we 's avonds op het vliegveld weer een auto op waarmee we naar een villa in Cape Coral gaan. In deze villa verblijven we acht dagen.

Vanuit Cape Coral hebben we nog een tussenstop van 3 dagen naar de Keys, waarna we de vakantie besluiten met 3 dagen op South Beach in Miami Beach. Op 28 juli vliegen we vanaf MIA weer terug naar huis.

1. Heerlijk aftellen, de reis ziet er weer prima uit !! Wij gaan lekker meegenieten en nemen eind juli graag het stokje over ;-) Kun je de info van de villa CC geven, dat staat weer op een wishlist voor een volgende keer....wat een prettige verslaving toch ..the USA.
    Groet Eveline

2. Ziet er weer prima uit zo. Ben heel benieuwd hoe het hotel in Jersey city bevalt. Ik heb dat hotel en nog een andere in Jersey city ook op m'n lijstje staan voor als we weer eens naar NY gaan. Scheelt veel geld met een hotelop Manhattan.

3. Wat een geweldige afwisselende vakantie wordt dit. Leuke bestemmingen en de overnachtingsplekken zien er goed uit. Mochten jullie in Miami nog een hotel zoeken dan kan ik jullie https://www.kimptonhotels.com/boutique-hotel/epic-hotel-miami/ aanbevelen.
    Veel plezier met alle voorpret en ik kijk er naar uit om mee te lezen.

4. Veel plezier met de laatste voorbereidingen !!

5. Nou dat ziet er veel belovende uit dat gaat een leuke trip worden. Nog eventjes aftellen......

6. Heerlijk Christa dat ziet er super uit. Kan ik voor vertrek heerlijk meegenieten en daarna volgen we jullie naar Cape Coral na eerst een paar dagen Miami.........

7. Zier er allemaal weer Top uit, ga je de eerste dagen volgen. Als we zelf gaan, schiet het volgen van andere blogs erbij in...
    Alvast veel voorpret en geniet er lekker van!

8. Jemig, dat ziet er echt FANTASTISCH uit !!! New York is natuurlijk geweldig, maar die villa in Cape Coral ... Ik zie jullie al relaxed in die stoeltjes liggen buiten, maar ook binnen is niet verkeerd .... Wordt weer een fantastische vakantie !!!! Oh ja, beetje jaloers dus ....

9. Wauw wat een super reis, ik kan niet wachten om te beginnen met lezen :)

10. Ondanks dat het een tijdje heeft geduurd voordat alle plannen daadwerkelijk van de grond kwamen, is er een mooie reis ontstaan. Heerlijk New York! En de rest in Florida ziet er uiteraard weer prachtig uit. Dat wordt genieten. Enne, het schiet ook al lekker op :-)

11. Ziet er allemaal goed uit. Die paar dagen NY is een goed idee. Ook maar eens over nadenken voor een volgende keer. Wij zijn tegelijk met jullie in Florida. Misschien zien we jullie nog.

12. Zo dat ziet er allemaal super uit!!!
    En NY staat bij ons ook hoog op het verlanglijstje.
    Wilde graag een paar dagen met stefan alleen,maar daar waren de kids het niet mee eens.
    Die willen ook mee:)
    En het huis in cape coral ziet er heel gaaf uit dat word genieten.
    Wij zitten vanaf 16 juli in cape coral...
    Groetjes nicole

13. Wat heerlijk zeg! NY staat nog steeds op mijn wishlist en zou het ook graag eens combineren met Florida, dus ik ga met veel interesse volgen. Heerlijke vakantie alvast!

Leuk dat jullie een berichtje voor ons hebben achtergelaten.