zaterdag 5 juli 2014

4 juli 2014 - De Heenreis "One of those days..."


Na weken uitgekeken te hebben naar de vakantie, ging vanmorgen de wekker om 2.05 uur 😳 om eindelijk richting Florida te vertrekken. Een half uur later zaten we met z'n vieren in de auto op weg naar Düsseldorf. Het was heerlijk rustig op de weg, wat niet zo gek is op dit tijdstip, we reden daardoor heel vlot naar het vliegveld. Onderweg was door de heldere nacht en het vroege tijdstip het noorderlicht echt prachtig te zien. Een foto ervan maken uit te auto is helaas niet goed gelukt. 

De auto hebben we in P7 geparkeerd, vlak bij de vertrekhal. Het inchecken en afgeven van de bagage was binnen tien minuten gebeurd, lekker snel. We kregen zowel de boardingpassen voor de vlucht met British Airways naar Londen, als de boardingpassen voor Virgin Atlantic naar Miami. Naar de Esta werd alleen gevraagd, maar hoefde niet meer ingezien te worden.

Bij een rondje langs de winkels bedenkt Harm, als hij een boekwinkel inloopt, dat hij ALLE reisgidsen van New York en Florida is vergeten.... dus kopen we maar een nieuw Duits exemplaar over New York met een goede kaart! Het Roadbook van "de Moolenschotjes" kan ons van de nodige info verschaffen over Florida, nu extra handig!
Tijdens het wachten voor het boarden zag Harm op internet al dat de tweede vlucht vertraagd is, dat is balen... Deze vlucht was al naar later verplaatst een paar maanden nadat we geboekt hadden, nu zou het wachten op Heatrow nog verder oplopen. De vlucht naar Londen verliep soepel, waar we rond 8.30 uur landden, met de bus gingen we van terminal 5 naar 3. Toen begon het lange wachten....


Om 14.30 uur werd eindelijk op de terminal vermeld naar welke gate we moesten gaan, om volgens de aangepaste planning om 15.15 uur te vertrekken.  De vertraging werd veroorzaakt doordat de Virgin vloot op dit moment een aantal vliegtuigen ter reparatie aan de grond heeft staan, waaronder ook onverwachts het vliegtuig waar wij mee zouden vliegen. Uit Vancouver moest een ander vliegtuig ingevlogen worden om ons alsnog naar Miami te brengen. In plaats van een Boeing 747 stond er nu een Airbus klaar,  welke een totaal andere stoel indeling heeft. 





Bij het boarden kregen wij en een heleboel andere mensen, daardoor ineens totaal andere zitplaatsen toegewezen dan 60 dagen geleden gereserveerd en werden we random over het vliegtuig verdeeld.
Nadat we ons beklag hierover hadden gedaan, hebben ze twee plaatsen bij elkaar kunnen regelen, op de laatste rij maar Harm en Iris zaten ver bij ons vandaan, niet echt leuk met zo'n lange vlucht! Via de stewardess hebben we eenmaal in het vliegtuig kunnen regelen dat Iris op de rij voor mij kan zitten, omdat iemand die alleen reisde zo vriendelijk was met haar te willen ruilen. Inmiddels is het 16.00 uur, iedereen zit, de bakken met de handbagage zitten dicht en iedereen heeft zijn seatbells om, als de gezagvoerder het woord neemt: "this is one of those days..." We zouden nu moeten vertrekken, maaaaaaar er moet nog getankt worden en de tankauto heeft pech.......het duurt minstens 40 min voor er een andere kan komen. Dus sorry sorry sorry... Namens Virgin, maar niets aan te doen. Wel enorm balen, we zijn om 02.30 uur vertrokken, inmiddels is het 16.30 uur en zijn we al in Londen 😞😞. Iets na 17.00 gaan we eindelijk, als ook het flightplan is aangepast i.v.m. de orkaan aan de westkust, op weg. De fouragering bij Virgin is prima. We krijgen een menukaart met de maaltijden die geserveerd worden en een paar snacks zoals zoutjes en een ijsje. Ongeveer elk uur wordt ons drinken aangeboden,

We landen om 21.38 uur locale tijd ( in Nederland is het dan 03.39 uur) en verlaten als laatste het vliegtuig! Na een flinke wandeling over het vliegveld gaan we heel vlot door Immigrations. Door naar de bagageband waar heel snel de eerste koffer afrolt, maar dan komt er heel lang niets bekendst voorbij, het wordt ook steeds rustiger. Uiteindelijk stopt de band, zonder dat wij er nog een koffer bij hebben gekregen. Bijna direct nadat de band stopt worden er een aantal namen omgeroepen, wij zitten daar ook bij. Op Heatrow is e.e.a. fout gegaan waardoor nog een koffer van ons en ook van een aantal andere mensen in Londen staat, wordt ons verteld ...maar wij missen er twee!! Alleen bij ons is er ook een koffer kwijt, bij de anderen waren de niet aangekomen allemaal wel in Londen gesignaleerd. British Airways heeft ons gezegd en ook de anderen dat alles bij de incheck geregeld was we kregen boardingpassen voor Düsseldorf en Londen en de bagage was doorgelabeld. In Miami zeggen ze nu dat ze ons hadden moeten melden dat wij de bagage in Londen bij Virgin opnieuw aan moesten melden.... We hebben uiteraard de minst belangrijke koffer wel gekregen... Voornamelijk kleding van Christa, en allerlei flesjes shampoo, zonnebrand, ed, koeltas, bal, enz.. De kleding en zwemkleding van de anderen, schoenen, slippers medicijnen, opladers van de pc's, en opladers van de camera's, enz, enz, zijn elders. 

Morgenavond verwachten ze de tweede koffer met de volgende vlucht van Virgin en worden we gebeld. Het vervelende is dat we totaal geen idee hebben welke dat is en dus ook niet weten welke spullen wel of niet terugkomen. Al met al geen leuke reizen zeker nog geen ontspanning. Bij Alamo halen we een bijna nieuwe Hyundai Santa Fe op en rijden daarmee richting Pembroke Pines waar we in een Holiday Inn Express overnachten. 

 

Thijs is inmiddels zo moe dat hij in de auto in slaap valt en niet meer wakker wordt, hij gaat slaapwandelend het hotel in, valt weer in  slaap in een stoel in de lobby. We krijgen hem net aan mee naar de kamer alwaar hij op het bed ploft en gelijk verder slaapt en slaapt aan een door tot de volgende ochtend 7.00 uur. Hoezo de jetlag gelijk verwerken !
 Harm belt nog even met de reisverzekering om vast te melden dat er e.e.a. mis is gegaan tijdens de reis. Dan gaan degene die nog wakker zijn, na een opfrissende douche en een heeeeel lange dag  om 01.00 uur naar bed.
We beginnen ons te realiseren dat komende dagen zullen anders gaan worden dan gepland....


(blog is op iPhone gemaakt, omdat we verder geen opladers hebben. Het geheel is daardoor niet in de layout zoals ik dat zou willen)

15 opmerkingen:

  1. He bah Christa dat is inderdaad totaal niet zoals je zou willen!! Ik hoop dat ook het andere koffer nog gevonden wordt en dat jullie in ieder geval jullie eigen spullen terug krijgen. Na het opstaan en een lekkere kop koffie dan schijnt de zon en ziet alles er weer anders uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een afschuwelijke reis zeg. Denk je er eindelijk te zijn begint de ellende pas echt. Ik hoop dat jullie ondanks deze shit (sorry) toch nog een beetje kunnen genieten. Dan maar spullen kopen en dingen dubbel hebben. Geloof me uiteindelijk (na lange tijd) kun je hier om lachen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat a journey from hell, maar het kan nooit slechter worden. Balen hoor, ik hoop dat je snel de koffers hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is natuurlijk niet hoe je je vakantie wil starten, de nachtmerrie van iedere reiziger...
    Dat je ondanks deze ellende toch nog een blog eruit weet te gooien via je telefoon ...respect daarvoor! :)
    Hopelijk is alles snel voor jullie geregeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op die manier is reizen geen pretje....maar ik heb zo'n idee dat er betere tijden aankomen...!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is geen leuke start van jullie vakantie, maar dat komt weer helemaal goed! Wij hebben vorig jaar iets soortgelijks meegemaakt en toch een geweldige vakantie gehad!

    Wel even een tip: als jullie een vertraging van meer dan 3,5 uur hebben opgelopen, dan kun je een claim indienen. Je krijgt dan 600 euro per persoon terug. Er gaat wel 20% provisie af, maar dan houd je nog steeds 480 euro per persoon over. Wij hebben dat vorig jaar bij United Airlines gedaan (waar we met 5 uur vertraging onze aansluitende vlucht misten) en hebben daar dit jaar onze tickets voor Disney en Universal voor kunnen kopen;)

    Geniet van de rest van jullie vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hou idd, dat je nog een blog weet te schrijven op je telefoon, echt respect! Wat balen zeg, zo'n lange reis met vertraging, en dan ook nog 2 koffers missen met belangrijke spullen, pfff... Hopelijk komen ze snel terecht, en kunnen jullie alsnog gaan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een dag zeg.... heb je alles zo goed voorbereid en naar uitgekeken en dat gebeurd er dit! Hopelijk wordt het vermiste koffer snel gevonden en arriveren ze snel ter plaatsen. Wij hebben zoiets heel lang geleden ook meegemaakt en verdelen sindsdien de bagage inhoud van het gezin over de 4 koffers zodat we bij verlies of vertraging na aankomst nog enige spullen hebben voor de eerste dagen... dat moeten ze natuurlijk niet alle 4 kwijt raken ;-) Hopelijk komt alles snel terecht en kunnen jullie gaan genieten van de vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje wat een lange reis en dan zo'n domper. Hopelijk komen de beide koffers snel aan. Wij verdelen thuis ook altijd de kleding over de diverse koffers nadat er ooit een keer een koffer van de kinderen niet aankwam. Een hoop extra werk maar ja daar heb je nu niets aan natuurlijk. Knap dat je toch nog zo'n lang verhaal hebt kunnen schrijven. Hopelijk kunnen jullie vandaag toch volop genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Balen dat alles zo tegenzit zeg! Ik snap dat verhaal van aanmelden van je bagage bij Virgin niet helemaal, als je dat had moeten doen hadden alle koffers toch niet aan moeten komen i.p.v. 1? Normaal gesproken wordt de bagage toch altijd doorgelabeld ongeacht welke maatschappij? Maar goed, jullie zijn er en gelukkig zijn er heel veel winkels met heel veel goedkope spullen hier :) dus dat moet wel in orde komen! Wij hadden overigens ook geen koffers maar dat kwam omdat onze BA vlucht vanuit Amsterdam al vertraging had en we een marathon moesten rennen om de volgende vlucht te halen (deze wachtte omdat er teveel mensen van onze vlucht dat vliegtuig moesten halen). Wij hebben ze vannacht (!) gelukkig wel gekregen. Ondanks de stroeve start een hele fijne vakantie en laat je plezier niet vergallen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeetje, dit is echt Murphy! Wat een ellende. Helemaal omdat je niet weet waar die ene koffer überhaupt is. Hopelijk worden jullie een beetje fatsoenlijk gecompenseerd. Maar dan nog, je wil gewoon je eigen spul bij je hebben, toch? Niet in het verhaal trappen dat je de bagage bij Virgin had moeten melden. Onzin volgens mij! Hopelijk wordt e.e.a. geregeld en kunnen jullie snel wel ontspannen aan de vakantie beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. What a day ... het kan alleen maar beter worden, dus maar snel genieten van alle fun in the sun !!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hmmm ik hoop dat jullie deze ellende snel kunnen vergeten, de koffers vlot komen en dat de vakantie modus gevonden wordt. Dan blijft over het grote genieten !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Afgelopen 2 jaar met Virgin gevlogen en 2 keer waren er missende koffers, buggy en autostoeltje. En inderdaad moeilijk te bereiken die mensen daar. Heel herkenbaar dus. We kregen destijds "slechts" $100 vergoedt p.p. Gelukkig hebben jullie alles weer, maar het blijft zonde van de tijd en energie.
    Woensdag vertrekken wij ook naar Miami vanaf Düsseldorf. Maar wel met Delta. Hopelijk gaat dat allemaal goed. Vanaf donderdag zijn we dan in omgeving Kissimmee. Hopelijk goed weer :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat jullie een berichtje voor ons hebben achtergelaten.