vrijdag 18 juli 2014

dag 15

Thijs is vandaag de enige langslaper, we laten hem lekker liggen. Uiteindelijk lokt Harm hem
uit bed met gebakken bacon. De rest van ons was rond 8 uur wakker. Na het ontbijt rijden we naar Ft Myers Beach. Omdat Iris gisteren behoorlijk verbrand is :-((, eigenwijs met zonnebrand smeren, gaan we alleen een stuk langs het strand wandelen.

We parkeren de auto bij het Bowdich Point Park aan het eind van Estero Island. Vandaar lopen we naar de pier van Ft Myers Beach. Naast de pier is en Diary Queen, waar we allemaal wat anders halen. Een smoothie, een dipped cone, een blizzard en wat te drinken. Het is vandaag gloeiend heet, er staat nauwelijks wind, dus wat verfrissends konden we wel gebruiken. We lopen nog even rond op het Times Square van Ft Myers. Iris wil graag opnieuw een veer in haar haar. Vorig jaar heeft ze dat hier laten doen, ze gaat even informeren of ze ze nog steeds hebben. Als dat bevestigend wordt beantwoord, blijft zij met Thijs in de winkel om er een uit te zoeken en de veer in haar haar laten zetten. Wij lopen over het strand terug naar de auto. We hebben niet genoeg tijd om op de veer sessie te wachten, vanwege de parkeermeter. De kinderen halen we dan een half uurtje later met de auto op. Ze staan keurig op de afgesproken plek met hun duim omhoog langs de weg, we nemen ze maar mee ;-)

De rest van de dag brengen we in en om het zwembad door. Ik begin eindelijk in een boek... Het zwembad water is inmiddels zo warm dat het bijna niet verkoelend meer is. Het verwarmingssysteem werkt snel en goed, maar we zetten het nu maar een dagje uit!

's Avonds gaan we eten bij Bubba's Roadhouse en Saloon, een tip die we kregen van Harold, medewerker van de agency waar we de villa van hebben gehuurd. Niet een standaard restaurant van een keten maar iets met amerikaanse sfeer.
We realiseren ons pas als we de parkeerplaats opdraaien dat het vrijdagavond is en dus druk.... Inderdaad krijgen we te horen dat het 45 minuten wachten wordt. Met een pieper gaan we in de "wachtkamer" buiten zitten.  We hebben echt het idee tussen bierdrinkende rednecks te zijn terecht gekomen. Iris kan de algehele uitstraling van het geheel niet erg waarderen en heeft echt zoiets van moet dit nu.
Als het wachten wat lang gaat duren wijst een mevrouw Iris en Thijs op een spel aan de muur. In de muur zit een haak, aan een balk een stukje er vandaan hangt een ring aan een touw. De kunst is de ring zo te zwaaien dat hij om de haak gaat. De kinderen proberen het eindeloos, maar krijgen het niet voor elkaar. Thijs krijgt even later advies van iemand die even voordoet hoe het moet, deze man heeft binnen drie zwaaien de haak om de ring!
Er komt een andere man binnen, die Thijs uitdaagt. Je krijgt five bucks als het je lukt binnen vijf zwaaien. Thijs gooit nog twee maal en dan is her raak....., ha ha ha. De man kijkt wat zuur, maar geeft Thijs wel de beloofde 5 dollar. Dan precies gaat eindelijk onze pieper af. We krijgen de kaart en een bak pinda's waarvan we de pellen op de grond moeten gooien. Tijdens het wachten zagen we dat een man de pinda's met pel en al opat...??? Thijs heeft het uitgeprobeerd, maar het vindt het echt vies!!

We eten prima, de kinderen smikkelen van de spareribs, Harm een flinke sirloin en ik stukjes steak met champignon en ui. De frieten waren heel lang en dik, de salade werd aan tafel gemengd met dressing. Heel erg leuk om eens in een heel ander soort restaurant te zitten. Er was country muziek, echt een Amerikaans sfeertje in het restaurant, een aanrader!!

1. Wat een lekkere dag, en PRACHTIGE foto's !!!!
    Wat hebben jullie het lekker!!

2. Wat een heerlijke dag, en wat een prachtige foto's van het strand, krijg acuut zin in vakantie op deze manier haha. En dat restaurant klinkt ook erg lekker.

3. Balen dat Iris zo verbrand is, maar ondanks dat toch een heerlijk dagje strand achter de rug, wat is de kust toch mooi :)
    Geweldig dat Thijs de weddenschap heeft gewonnen!

4. Wat een prachtige foto's van het strand. Echt om te kwijlen. Jammer dat Iris zo verbrand is maar ja eigenwijs hè die pubers, hahaha. Erg leuk om eens in een "ander" restaurant te eten en de bekende ketens. En Thijs is er ook niet slechter van geworden!

5. Wat een herkenning zo op dat mooie witte strand. Leuk restaurant zeg!

6. Wat een geweldig blog weer en wat knap van Thijs! Jullie hebben echt een leuke tijd zo te zien, enjoy!!

7. Wat een leuk verslag weer met geweldige foto's! Knap hoor van Thijs!!

8. Heerlijke stranddag met jaloersmakende foto's :) Wat een leuk restaurant en apart zeg om die pelpinda's met dop en al te eten. Hij had vast erge honger.

9. Wat een geweldige dag en wat een mazzelaar is die Thijs zeg!
    Dat restaurantje ziet er goed uit!!

10. Leuk restaurantje precies! Dat gaan we binnen drie weken ook eens uitproberen!

11. Klinkt bekend demi wil ook niet smeren dus ook verbrand!!!!
    Oo wat is het genieten hier he in cape coral en dat restaurant lijkt ons ook wel wat steef had m ook in zijn boek staan,maar nu we weten dat het er goed is gaan we zeker!!
    En lachen met thijs nog mooi 5 dollar verdiend,kan hij morgen weer gaan shoppen:)

12. Wat een prachtige foto's, ik kan niet wachten om het ook allemaal te gaan bekijken. Dat verbranden is ook zo gebeurt hier hè, dat is iets waar ik de hele tijd op let. De kids worden er gek van hahaha.
    Top van Thijs, misschoen dat hij er gewoon een handeltje van moet gaan maken bi dat restaurant.....:)

13. Wat een heerlijk dagje met prachtige foto's

14. Heerlijke dag, en alle keuzes bij de Dairy Queen ben ik wel vor in ! Diner ziet er ook prima uit, kan niet anders zeggen ;-)

Leuk dat jullie een berichtje voor ons hebben achtergelaten.